Keluar dari Zona Nyaman

Ketika satu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan, 
tapi seringkali kita terpaku lama pada pintu yang tertutup 
sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

Ini hanyalah sedikit unek-unek saya satu bulan kuliah. Saya sering dengar curhatan teman-teman saya yang homesick lah, merasa kepontal-pontal lah, atau malah salah jurusan. Saya sendiri juga bukan berarti tidak sedang bermasalah. Saya masih merasa kurang dewasa dalam membagi waktu di awal kuliah ini sehingga banyak hal yang terlewatkan. Masa kuliah memang adalah masa di mana kita keluar dari zona nyaman kita, entah itu orang tua, kemudahan memperoleh nilai kala SMA, maupun adaptasi dengan lingkungan yang baru.

Bagi saya, zona nyaman saya adalah SMA saya, SMA N 1 Yogyakarta yang auranya sangat hangat, kekeluargaannya sangat tinggi, dan banyak yang mengingatkan serta mendukung kita untuk kembali ke jalan yang benar. Sangat lain dengan masa kuliah yang dimana kita harus benar-benar memilih teman bergaul jika tidak ingin terjerumus. Well, tapi mau bagaimana lagi, inilah saatnya untuk mengembangkan diri. Inilah saatnya untuk keluar dari zona nyaman, menjadi seseorang yang lebih dewasa dalam membuat keputusan namun tetap bisa membawa apa yang kita dapatkan dari zona nyaman kita sebagai benteng kita menapaki hidup yang baru. Mahasiswa harus punya prinsip kan? :)

Pos Pengamatan Gunung Merapi Kaliurang

Waktu: Jumat, 24 September 2010
Lokasi: Kaliurang

Wah lama banget semenjak saya terakhir ngeblog. Akhir-akhir ini jadwal saya random banget, implikasinya, waktu saya yang tersisa buat ngeblog juga semakin random aja --a.



Oke, kali ini yang akan saya bahas adalah Pos Pengamatan Gunung Merapi Kaliurang. Saya kesini kebetulan banget, soalnya pas lagi ada acara nemenin adik-adik SMP pelatihan karya ilmiah di Kaliurang. Karena kebetulan lagi ada yang penelitian tentang bencana Merapi, saya anter aja ke PGM ini.




PGM terletak di kaliurang agak selatan, dari Masjid turun terus belok kanan terus belok kiri. Disana selain ada semacam bangunan permanen untuk menaruh alat-alat deteksi dan memajang foto-foto aktivitas Gunung Merapi, juga ada menara setinggi 20 meter yang mana jika cuacanya cerah, kita bisa melihat Gunung Merapi di utara dan kota Jogja di sebelah selatan. Sayang saya kesana waktu mendung. Plus waktu Merapi statusnya naik jadi waspada, plus saat lagi banyak wartawan berkunjung. Jadi artis bahan foto deh :p

Bagi yang takut ketinggian, saya sarankan jangan coba naik hehe, tapi bagi yang berani, pemandangan indah-lah imbalannya. Saya dulu juga takut banget naik menara ini, tapi begitu udah cukup sering naik (sampai saya berani lari-lari di tangganya :p) lama-lama biasa juga. Saya sarankan naik malam hari banget (supaya bisa liat bintang-bintang dan gemerlap lampu Jogja yang romantis) atau pagi banget (sekalian olahraga pagi, capek naik tangganya).




Saya jamin nggak akan nyesel kalo teman-teman mau kesini. Selain mendapat ilmu pengetahuan tentang Gunung Merapi, juga bisa memacu adrenalin dengan naik menaranya, atau melihat pemandangan indah dari Menara. Oke banget kan?

So come and visit Jogja! :)

I Want This: Ramayana Ballet Show

taken from anjieya.com

Ramayana Ballet, atau sendratari Ramayana adalah tari kolosal yang dipertunjukkan secara rutin di pelataran Candi Prambanan, Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta. Berisi kisah Ramayana tentunya seperti judulnya. Kata mereka yang pernah nonton sih bagus, tapi saya sendiri yang bisa jalan kaki ke tempat pertunjukkan belum pernah sekalipun nonton :( hampir pernah, cuman terhalang cuaca :( sedih banget pokoknya. Untuk itu, dicari teman-teman yang mau nraktir saya nonton Ramayana, minimal nemenin :p

Ayolah kita sekali-kali lihat pertunjukkan budaya sendiri, nggak cuma nongkrong di 21 atau XXI atau malah bioskop Permata. Masak kalah sama turis eh?

Berikut adalah infonya, seperti jadwal, harga tiket dan tata tertib nonton, yang saya copas dari www.borobudurpark.co.id/en-show2.html
____________________________________________________________________

Calendar of Event 2010
Venue : Outdoor Theater, PRAMBANAN
Time : 7:30 - 9:30 PM



MONTH
DATE OF SHOW PERFORMANCES
MAY
1
4
6
8
11
13
15
18
20
22
25
27
28
29
30
31





JUNE
1
2
3
5
8
9
10
12
15
16
17
19
22
23
24
25
26
27
28
29
30
JULY
1
3
6
7
8
10
13
14
15
17
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
31
AUGUST
2
4
5
7
10
11
12
14
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
28
31

SEPTEMBER
2
4
7
9
11
14
16
18
21
23
24
25
26
27
28
30





OCTOBER
2
5
7
9
12
14
16
19
21
22
23
24
25
26
28
30






 
Episodic Story
Full Story
      
Venue : Closed Theater Trimurti, PRAMBANAN
Time : 7:30 - 9:30 PM

MONTH
DATE OF SHOW PERFORMANCES
JANUARY
2
5
7
9
12
14
16
19
21
23
26
28
30
FEBRUARY
2
4
6
9
11
13
16
18
20
23
25
27
MARCH
2
4
6
9
11
13
16
18
20
23
25
27
30
APRIL
2
3
6
8
10
13
15
17
20
22
24
27
29
NOVEMBER
2
4
6
9
11
13
16
18
20
23
25
27
30
DECEMBER
2
4
7
9
11
14
16
18
21
23
25
28
30


General Information on Ramayana Ballet Show Performance

Dress Code
Prambanan Theatre has no formal dress code; however we do advise you to dress warmly when attending performances in the indoor venues.

Children
As form of courtesy to other audience member, infant-in arms and children below six year old will not be admitted unless stated otherwise. Any child attending a performance should be able to sit quietly throughout. All children regardless of age are required to have a ticket.

Latecomers
For the enjoyment of all audience members, all event start promptly at the time printed in the ticket. Please be seated 15 minutes before the performance is due to begin. Entry for the latecomers and readmission will not be permitted (closed theatre) until the first appropriate pause in the programmed or the intermission, if any


Camera or video camera to the venue
Please note that any audio or video recording equipment are mostly welcome unless stated otherwise not allowed in the venue. The venue holders or the promoter reserves the right to temporary withheld your equipment. Once the event is over, they will return them to you.

Flowers and gifts for artists
To ensure the audience safely and security, flowers or gift from external parties intended for performing artist will not be accepted in unless stated otherwise. Audience approaching the venue with flowers or gift will be required to deposit them at the entrance of the venue. Presentation of flowers or gift is subject to discussion first with the performance programme committees

Food and beverages
A variety of Food and beverages is available in the Prambanan theatre foyer bars. Food and beverages are permitted in the foyer area only.

Lost and found
To report or to retrieve lost or found item, please go the information at the entrance.


Photography and filming
Prambanan Theatre welcome audience to our premises to photograph, film or take video images of the public area of the building or visual arts solely for personal use only. However, the commercial use or public exhibition of this material is strictly prohibited without the prior written consent of the Prambanan Theatre office. Photography, Videography or any form of recording including that by mobile phone cameras is strictly prohibited within our performance venue at all times. We kindly request audience not to use such devices while in our performance venue. Should you enter with such devices, you may be required to deposit facility outside.

Wheelchair Users
Wheelchair Users are required to inform Prambanan Theatre office of their requirements when booking tickets so arrangement can be made.


Ticket Information for Ramayana Ballet Show Performance

Admission
To gain admission to the venue, please produce tickets at the entrance. All audiences are required to have ticket.
CLASS
OUTDOOR
THEATRE
CLOSED
THEATRE
VIP
IDR 250.000
Preferred Seat
IDR 175.000
IDR 175.000
Premium Seat
IDR 150.000
IDR 150.000
Standard Seat
IDR 75.000
IDR 75.000

The fee must be paid in Indonesia Rupiah. Credit cards are not accepted for payment (December, 2008)

Changes

Program and ticket prices are subject to changes, cancellation, and postponement without notice. Please check your ticket upon purchased

Lost Tickets
Please note that an administrative fee of 75% of the ticket price/ticket is payable for all replacement tickets issued.
Terms & conditions of issue:
• Replacement tickets will be issued for performances with reserved seating only
• No replacement ticket will be issued for general admission or 'free seating/standing’' performances
• Replacement tickets are issued subject to presentation of identification for verification
• Prambanan Theatre reserves the right to withhold issue of replacement tickets if identification details do
   not match transaction records
Cancelled Performance
Refunds are granted for cancelled performances only, subject to return of ticket and authenticity of purchase. Refunds will only be granted to the original purchaser of the ticket.

Upgrade or downgrade the existing ticket(s) or seats

Apologize that downgrade of tickets or seats are strictly NOT allowed. You may upgrade to a higher price as long as there is no change to the performance date and time.

Concessions & Packages
For most Ramayana Ballet performance concessions may be available for:
• Full time student with valid student identity
• Group bookings do not qualify for concession prices.
• Senior Citizens aged 60 years and above are to present proof of their eligibility at the point of purchase

Please note that random checks on concession tickets will be conducted at the point of entry. Audiences unable to present proof of eligibility are required to upgrade their concession tickets to full price tickets.

School Group Booking Benefits
Schools receive a certain benefits when they book tickets for Ramayana Ballet Show Performance, subject to availability. Please consult with Ramayana Ballet Admission Office.


Restricted View Seats
Restricted view seats will be made available when the need arises. Sightlines of such seats are deemed less favorable than seats at other price categories.

Guidelines
• Minimum number of 20 tickets - Adjustments in group size may be made prior to final payment, subject to
  availability.
• Once tickets are paid for, there will be NO REFUND, EXCHANGE OR CANCELLATION


So, ada nggak nih yang mau traktir saya? :p
abcs